Hemlängtan...

Jag bor ju i skåne nu sedan 14 år, men guuuud vilken hemlängtan jag kan ha hem till norrland...ja,ja...norrland & norrland...hmmm är ju uppvuxen i Sundsvall (mitten av Sverige) med slalombackar, nära till fjällen, gästvänliga människor, skotrar, myggen...alla kompisar.. *snyft* nu blir jag sentimental. JAG VILL HEM!!!!!!
Vet ju så väl att inget e som det va förr...kompisarna sitter INTE och väntar där jag lämnade dem, de har skaffat egna familjer, bytt jobb, flyttat & fortsatt sitt liv precis som jag, men det är något som drar!
Man skulle varit en fågel...så man kunde flyga upp för en dag, kolla att allt e ok, hejja på några kompisar för att sedan flyga ner hit igen....åhh..vilka bra ideér jag har!! Helt omöjliga att genomföra för det e faktiskt över 100 mil hem.
Nä, jag får bita i det sura äpplet och köpa mig en vanlig flygbiljett för att göra denna årliga resa...jo, jag va uppe i maj då Rod Stewart gjorde ett gig där...wow...men det e dags igen...det drar i "norrlands-tarmen".

   

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej vännen! Måste faktiskt säga att här uppe i Sundsvall är det mesta sig likt... Ingen har åldrats, barnen är inte alls tonåringar, sönerna har inte fått körkort o mammas bebis ska inte alls sluta grundskola snart... :)



Kan inte påstå att jag längtar härifrån faktiskt!!! Ska till Stockholm med jobbet nu två veckor i rad men kan inte påstå att jag ser fram emot det heller... Har bokat in ett senare tåg hem vid ett fillfälle för att gå på stan men har inga förhoppningar om att hitta nåt speciellt...



Heja SUNDSVALL HOCKEY!!!!

2008-10-10 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0